
Artikel & Interviews


Crime and Punishment: What Dostoyevsky Can Teach the Global South about the Ukraine War
“Don’t do it, Rodya!” was written, in paint, on the wall: “Не убивай, Родя!” And “Rodya, don’t kill!” It was in St. Petersburg, in the spring 2002, when I stood for the first time in front of the house where Rodion Raskolnikov probably lived: Stoliarny Per No. 9. Whoever had painted this graffiti was shouting back at Dostoyevsky’s murderer, as if he could correct the novel from the distant past.

Das Endspiel (6/6)
Ukrainekrieg, Demokratiesimulation und die Zerstörung Europas. Teil 6 von 6.

Das Endspiel (5/6)
Ukrainekrieg, Demokratiesimulation und die Zerstörung Europas. Teil 5 von 6.

Das Endspiel (4/6)
Ukrainekrieg, Demokratiesimulation und die Zerstörung Europas. Teil 4 von 6.

Das Endspiel (3/6)
Ukrainekrieg, Demokratiesimulation und die Zerstörung Europas. Teil 3 von 6.

Das Endspiel (2/6)
Ukrainekrieg, Demokratiesimulation und die Zerstörung Europas. Teil 2 von 6.

Das Endspiel (1/6)
Ukrainekrieg, Demokratiesimulation und die Zerstörung Europas. Teil 1 von 6.


Interview mit Justus Frantz
Der deutsche Stardirigent Justus Frantz feierte in Sankt Petersburg mit einer Opernveranstaltung seinen 80. Geburtstag.

Our Interview with Seymour Hersh
Recently, Patrik Baab had the occasion to speak with award-winning investigative journalist and writer, Seymour Hersh. We are so very pleased to bring you this interview. [The views expressed remain those of Mr. Hersh and do not necessarily reflect those of the Postil].


Handbuch Sozialisation
Neue Technologien als Instrument der Kulturindustrie: apersonale Herrschaft und politisches Lernen.


Die Mitwelt hat Anspruch auf Auskunft
Konzeptuelle Wandlung der Rezeption des „negativen" romantischen Erbes in der DDR am Beispiel von Christa Wolf